suzher58

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2017

Kräftskivan.

Av Suzanne - 24 augusti 2017 00:17

 

Den är skriven om förut men jag vill ha med den här.


Jag blev bjuden till Bitte på kräftskiva. Min systers sons sambo skulle köra mig dit. Bitte hade berättat att hon hade flyttat till ett annat hus en bit bort. Vi ställde in GPS:en på Tegvägen 4. 

- Det var hemskt vad det var slingriga vägar när vi kör efter denna, tyckte jag högt. Vi kunde väl ha följt E6 längre innan vi svängde av.


Vi kom fram och jag blev imponerad. Det var som tusan vad hon har bytt upp sig. Hoppade ur bilen, tog vin och presentvin och vinkade hejdå. Det skulle vara människor på festen som jag aldrig träffat förut, det visste jag. Pest och pina.

Jag har "jaghatarattträffanyamänniskorförjagorkarintemeddet

förattsyrettarslutochjagkommerförmodligenattdö-piller". Kan ju inte sitta hemma resten av livet så bara in med mig.


I sann småländsk anda kliver jag in utan att ringa på. Kräftmånen lyser fint genom den öppna altandörren och ett huvud sticker fram och tittar på mig. Tänker: Usch, jag känner inte dig. Går fram till öppningen och ser alla glada gäster. Alla tittar på mej. Ett helt bord fyllt med stirrande fågelholkar.


- Hej, hej. Har ni Bitte här någonstans? 

- Här finns ingen Bitte.

- Jo, hon har bjudit hit mig på kräftskivan.

- Nej, vi har ingen Bitte här.

Hade jag kunnat avdunsta upp i luften hade jag gjort det.

- Men detta är väl Tegvägen 4?

- Ja, men det finns ingen Bitte här.

Jag stammar och hackar och med 150 i puls. Ynkligaste ynkelrösten:

- Men jag ska till Tegvägen 4. I Rosendal. I Falkenberg???

-Tegvägen är det men du är i Varberg.....


Några av gästerna skulle köra hem till Ljungby via Halmstad och de var vänliga att köra mig till rätt Tegväg.

Bitte möter upp. Får en kram och så säger hon: - Du är sen? Du har missat tipspromenaden.

Jag svarar: - Var har du spriten. Jag behöver en stor jävel...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards