suzher58

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2017

Och så uttalade Slug-Otto sig.

Av Suzanne - 24 augusti 2017 01:23

 

En del människor vet allt och kan allt. De är födda till att sätta sig på folk. Peka finger och överrösta.


För 100 år sedan var jag på en nyårsfest. Vet inte hur vi kom in på ämnet naturmedicin. Där sitter då en ung tjej och berättar att sådant tror hon inte på eftersom hennes pappa är läkare.Pappan tror inte heller på det. Det var på den tiden jag inte drabbade samman med folk. Jag bara tänkte att -  Din dumma lilla åsna, var tror du att mediciner ursprungligen kommer ifrån? Svaret skulle troligen ha blivit: -  Apoteket.


Nåväl. Man ska inte bli arg för ofta. Det är inte bra för en. Adrenalinet gör något med hjärnan som -  jag har glömt.

I alla fall skrev en tjej på en kattsida på facebook att har man inte råd ska man inte ha katter. Det handlade om operationer på djur. Försäkringsbolagen försäkrar inte kattänder. Och som sagt, har man inte råd med det ska man inte ha katter, tyckte hon.


Denna person hade jag däremot velat drabba samman med men man får inte vara otrevlig i dessa grupper. Jag jobbade när mina djur kom in i mitt liv. Jag är sjukpensionär nu. Den 18e varje månad lyder budgeten: Först hyran och sedan elen. Sedan räkningar. Sedan katterna. Sedan min medicin och efter det, om det blir något över, blir det Lidl vs Netto.


Förra månaden opererades 2 av mina katter för Forl. En vidrig men vanlig tandsjukdom hos katter. Emaljen vittrar sönder och så småningom blottläggs pulpan. Fruktansvärt smärtsamt.

Jag misstänkte att den ene hade ont i en tand för han skopade i sig torrfodret. Våtfodret gick bra att få i sig. Han fick dra ut 2 tänder.


Den andre skakade lite på huvudet då och då och ena örat var inte i vanligt öronläge. En skavande liten vaxpropp och 4 tänder åkte ut där. På så sätt blev jag 9500 kronor fattigare. Min guru lånade mig till hela notan för ingen av oss ville vänta tills jag skrapat ihop till detta. Det är ingen summa man hostar upp såvida man inte har svår lunginflammation.


Så min vänliga sida sa: Lilla vän, saker händer som man inte räknar med. 

Min elaka sida sa: Ditt lilla elaka troll. När jag är färdig med dig kommer t o m John Bauer att förundras över ditt utseende.


Det kommer inte på fråga att lämna bort djuren pga att de blir sjuka. Aldrig någonsin. De är mina livcoacher. Jag tänker fortsätta kämpa. Har lovat dem att de aldrig ska bli övergivna eller utan mat igen.


Det stora problemet är att skulle det köra ihop sig riktigt ordentligt kan jag ju inte gå på gatan. Jag måste ju vinna på Eurolotto först. Åka till USA. Göra en helrenovering. Bli snygg. 

Fast vinner jag behöver jag ju inte gå på gatan. Jag anställer istället 4 butlers till katterna och köper ett djursjukhus. SEDAN åker jag till USA och gör en helrenovering.


Hello Nassif, Hello Dubrow, here I come.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards