suzher58

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Hårresande vita skåpbilar.

Av Suzanne - 27 augusti 2017 04:25

Jag har fått ännu en fobi. Vita skåpbilar. De utan text på är värst. På film och i serier dyker oftast "de onda" upp i vita skåpbilar. Givetvis för att vi och de som ska fånga dem ska kunna se dem bättre. Skulle bovarna använda svarta skåpbilar är de säkert stulna och ingen film eller serie skulle bli gjord pga att man inte hittar dem. Vet inte varför jag tycker att dessa vita skåpbilar dyker upp i artiklar och tidningar oftare än andra. En vit skåpbil sågs.... 


Jag var på bröllop i Karlskrona, Blekinge. Min kusin gifte sig och det var jättekul att få träffa släktingar som man inte sett på många år. Jag hade själv en liten skruttbil och ville inte köra med den så jag fick låna kompisens. Stor som ett skepp var den. Vit. Den syntes. Det var sent när jag åkte hemåt Halmstad igen. Jag körde med gps för att spara tid. Tänkte inte riktigt på att det mest bara var skog på nervägen. Väg 117.


När jag svängde av ifrån E22 in på 117 så bara noterade jag att det låg en vit skåpbil bakom mig. Och den låg sedan kvar på samma avstånd mil efter mil efter mil. Inga andra bilar, bara den. Jag närmade mig ett litet samhälle och skåpbilen var plötsligt alldeles bakom mig. Samtidigt svängde en mindre, lite äldre bil ut framför mig. Och det räckte ju.


Vägpirater! Ånej, väste jag. Denna bilen får ni inte. Den är inte min. Så jag påbörjade en omkörning varpå den lille bilen fick upp farten väldigt snabbt. Men mitt vita skepp for iväg med eld i ändan, ska ni veta. Jag for igenom samhället i 140 knyck och höll den farten tills deras billysen var väck i backspegeln. Sedan höll jag lite högre fart än jag brukar hålla när jag kör i mörker. Sa till mig själv att allt är bättre än att bli bilkapad. Hellre kommer jag hem med ett älgornament i grillen.


Så var sonen med familj på besök och de fick äran att vara kattvakter i ett dygn. Sonen skulle köra mig till (hahaha) Tegvägen i Falkenberg. Inte Varberg. Vi stannade först vid en obemannad mack och skulle tanka. Och jag har troligen mist mitt förstånd helt. Sonen går ur bilen och börjar tanka. Jag hoppar också ut och börjar dra i klykan för att se att ingen har fifflat med den.

- Vad gör du, frågar sonen.

- Kollar lite bara, svarar jag. Folk gör så konstiga saker nuförtiden. Jag bara kollar.


Plötsligt händer det. Vad kommer inte inkörande på macken? Just det. Och jag tjuter med hög röst:

- Tror du inte på fan att det kommer en vit jävla skåpbil också!!! Men det var då själve faan!!!

- Men för helvete, morsan....


Sedan åkte vi till Falkenberg.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards