suzher58

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2017

Hunden Kenzo

Av Suzanne - 31 augusti 2017 13:35

Kenzo har jag passat många gånger. Det är brorsans Kleine Munsterländer. Kleine, liten, är han definitivt inte. Snudd på labbstorlek. Stark som en oxe är han också. Vid möte med andra hundar får man hålla i allt vad man kan för då förvandlas han från en myshund till ett monster.


Jag har vandrat milavis med honom på Fyllinge. Längs med slingorna, på stigarna runt bondgården och överallt annanstans runtikring där man kan gå, har vi gått. En het sommardag tog jag med en kasse med en hundskål, en plastmugg och en stor plastflaska vatten. Så när vi gått en lång runda satte vi oss vid en bänk för att släcka törsten. Jag blev något förvånad och skitsur, milt sagt, över att ha fått med mig en flaska motorolja. Det blev rask takt ner till bäcken. Hunden lade sig i vattnet och drack. Jämte stod jag och såg på, törstig som ett svin och med min motorolja i kassen.


När jag varit ute och vandrat med honom på vintern så har Fyllinge varit extra spännande. Det rinner vatten över gångarna som fryser till stora strängar med is. Och så lite nysnö på det. Man hinner tänka, medans man är i luften, att fy fasen, det här kommer att göra ont. 


Örjansvall och stigarna kring Nissan är också perfekta vandringsstråk. När man vaknar på morgonen  stirrar man rakt in i 2 bruna ögon. Vi andas samma luft. Så nära sitter han. Först blir man uuuuhhh men sedan skrattar man och säger: - Moppis, du är en tokhund.


En höstkväll regnade det ordentligt. På med tröjjor och tjocka joggingbyxor och ovanpå ett regnställ. Tänk er en mörkblå Michelingubbe. Det är aldrig runt kvarteret med en stor fågelhund. Det är långa rundor. Han är sådan, Kenzo, att det kvittar hur långt man gått så är han aldrig nöjd.


I alla fall. Vi var på väg hem sent på kvällen. Kanske var vi bara 100 meter hemifrån så knep det till i magen riktigt ordentligt. STANNA Kenzo! Här måste knipas annars går det illa. Gick 20 meter till. STANNA Kenzo! Benen i kors. Svett i pannan. Så går vi den sista biten. Jag gick på tårna. Stannade en gång till vid yttertrappen och tänkte att det är bara 3 våningar upp så är räddningen är nära. Upp med dörren och in på toan. Så nödig så att jag frös.  Regnbyxor, panik, joggingbyxor.


Inte fan fick jag upp knuten på joggingbrallorna. Pang! Det blev ett kliv till höger ner i badkaret. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards