suzher58

Alla inlägg den 1 september 2017

Av Suzanne - 1 september 2017 20:19

I tvättstugan

- När tvättberget har en dold flytväst, för det vägrar sjunka.

- När torktumlaren är klar och påslakanet har svalt den andra tvätten. Får tumla om igen. Då svär jag mycket.

- När maskinen inte har centrifugerat pga obalans, då svär jag också mycket. Stå där och krama ur tvätten som en idiot.


I affären

- Att jag måste ta lugnande innan jag ska in till stan.

- Att tjejen i kiosk/postutlämningen går ifrån, när det just blivit min tur, för att fixa någon pantburk som har hängt upp sig.

- När tjejen kommer ut ifrån pantrummet och börjar prata med en snygg kille. Hasar sedan tillbaka bakom disken och säger Heeej. Behärska dig, behärska dig, behärska dig!

- När man vill skynda på för att komma ut ifrån affären och det står folk i vägen överallt. T.o.m står de och läser på förpackningar på mejerivaror så att jag inte når mjölken. Behärska dej!

- När jag går till självskanningen för att betala och en j-a purjolök inte finns med på bilderna. Behöver du hjälp-lampan blinkar och ingen kommer.

- När jag kommit hem utan det viktigaste som jag skulle handlat.


Minnet

- När jag står i hallen och fräser att jag går f-n inte härifrån förrän jag kommer ihåg vad det var jag skulle göra.

- När jag får gå in i vardagsrummet för 3e gången för att få med mig rätt sak.

- När jag skrivit i ett långt OCR-nummer och upptäcker att jag glömt klicka på rutan.

- När jag glömt ställa klockan som skulle påminna mig om att jag inte skulle glömma något.

- När jag ska bort på ett födelsedagskalas och har glömt presenten hemma. 

- När jag ska gå ut och röka och glömt tändaren där uppe.

- När jag försöker åka buss med apotekskortet.

- När man sitter på sängkanten och ska lägga ett sista wordfeud och batterihelvetet är slut.


Det finns så mycket mer med just sådana här saker och de händer mycket oftare än förr. De gör mig totalt tosig och superstressad. Det krävs många lugnanermigpiller innan jag andas normalt igen. Dem slipper jag väl aldrig. Så ser ni en dåre på stan, ymnigt svettandes och med rök ur öronen så.... har väl telefonen slocknat så jag inte kommer åt mitt paketnummer...


Av Suzanne - 1 september 2017 15:56

Vi skulle till Hjo och hälsa på väninnans mor och far som kampade där varje sommar. Det var husvagn och hela köret. Personligen gillar jag hotell men husvagn går också bra när det är med nära vänner. En natt gick och jag skulle göra en avstickare till Skara. Systerdotterns barn skulle döpas och jag ville dit en sväng för att lämna en doppresent. Hjo -> presentköp i Skövde -> Skara -> 30 min. 


Jag körde vid 14-snåret.

- Åk upp till rondellen och ta höger mot Skövde så är du där på en halvtimme.  Jag åkte upp till en rondell som inte var där. Höger? Vänster? Tar höger. Ska ju inte längre uppåt landet och rondellen är väl här någonstans. Om inte annat så är det är alltid fler vägar som leder till Rom. Och jag körde och körde och körde. Ingen rondell, ingen avtagsväg. Till slut hamnade jag i Jönköping. Där hade jag kört förr och därifrån hittade jag till Skövde. 17:50 parkerar jag utanför en galleria i Skövde. Galloperade runt som en dåre och hittade en guldsmedsaffär precis innan de stängde.


Glad i hågen, och med bara en kvart kvar till Skara, gick jag ut till bilen. Trodde jag. Den var borta. Ringde till Skara och sa att jag kommer strax.

Ingen bil. Kvällssol och varm asfalt på det och ingen vind och ingen bil och törstig. Jag gick upp och ner, fram och tillbaka. Man kan ju inte ringa till polisen och be om hjälp. Hej, jag hittar inte en combi med mussepigg-skydd på bakrutorna. De skulle fråga om regnummer och bilsort men det visste jag inte. Bara att den var blå.


Halv tio på kvällen ringer jag till Skara och säger att jag inte hittar bilen.

- Vad sa du? Detta var ju lite knepigt att förklara så det hoppade jag över.

- Bilen är borta. Jag hittar den inte. 

Så dottern skulle komma till Skövde och hjälpa mig leta. 

- Vi ses vid stationen.


På vägen till stationen hittade jag bilen. Lycka. Mussepiggskydd. Stressad som jag hade varit sedan rondellen, x antal timmar tidigare, så tänkte jag inte klart. Givetvis fanns det mer än en utgång ifrån gallerian. 


Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards