suzher58

Alla inlägg den 2 september 2017

Av Suzanne - 2 september 2017 14:36

Lite lördagssnusk.


En tjej i reklamen till programmet Dating Naked hoppades att hon inte skämde ut sin familj genom att vara med där? Bör Whoopi Goldberg bära högklackat?


Kanske ligger det en önskan i botten om att bli upptäckt. En önskan att Hugh Heffner tittar på den svenska varianten och vips är man en Bunny på The Mansion. Drömmar slår in om man visar kusan på tv. Och sin schnabel. Eller hur? Ett litet lördagsnöje för svenska män med friska nävar.


Min ena bror ärvde pappas brottarkropp. Han tränade och tränade och tränade och det var många tjejer som hade ett gott öga till honom. Minns en gång för länge sedan då vi satt i en bar en kväll. Det var inte mycket folk. Brodern hade gjort sig fin för flickorna och satt tålmodigt och väntade på att vackra, kurviga blondiner skulle uppenbara sig. Till slut öppnas dörren. Då vänder han sig till mig och suckar:

- Och in kommer två bittra med hängpattar...


Och på tal om det. Man kan träffa på folk som säger saker och man vet inte riktigt hur man ska tolka det. Jag satt i kassan på ICA Vallås, även detta är evigheter sedan. Jobbar man där så handlar man där. Skulle ha med fika hem. Går till bageridisken. Samtalet blev förjande:

- Jag vill ha två negerbollar.

- Du vet väl att man inte får säga negerbollar längre.

- Jo, ja det vet jag ju....

- Vill du ha något annat?

- Två av de där, och syftade då på chokladbiskvier med en nöt i mitten.

- Du vill ha två negerpattar också?

- eeeee

- Det får man säga, men inte negerbollar.


På tal om färger. Det blir kalas hos kompisen, som fyller år idag. Eftersom mitt hår inte fattar att jag inte vill ha grått hår så får jag vara obstinat och färga det. Den färg jag vill ha finns inte längre i affärerna. Den är ur tiden. Koppar. Det närmaste jag kunde hitta var "light caramel". Det får duga. Lite godis är aldrig fel.


Vilket påminner om andra håriga händelser. Jag går aldrig till frissan. Jag klipper, slingar eller färgar själv. Har även permanentat själv och ibland fått systerlig hjälp med detta. Ibland blir det bra och ibland värre. År -76-77 nånting bestämde jag mig för att jag skulle bli blondin. Jag blekte och slutresultatet blev skrikigt brandgult. Apelsinfärg.

Då SPRANG jag till frissan. 


Go lörda.

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards