suzher58

Direktlänk till inlägg 4 september 2017

Jag har ett förslag.

Av Suzanne - 4 september 2017 21:41

Åter igen uttalar sig en polis i en artikel (denna i DN) om sin arbetssituation. Jag delade en artikel förut som visade en polismans arbetsvecka. Jag delade sidan rakt av för att jag tyckte det var ett bra skrivet rop på hjälp om en ohållbar arbetssituation.


Tänk hur mycket tid som går åt att "fånga in" en person. Sedan ska den förhöras. Har inte 10 oberoende personer sett händelsen släpps personen ut igen i brist på bevis. Eller så släpps personen ut igen i väntan på åtal. Och så blir det ev en katt och råtta lek när ingen infinner sig i rätten


Vem känner inte stort obehag vid tankar som skulle vara förödande för en själv och familjen. Hinner man få fram telefonen? Hinner polisen eller brandkåren hit? Klarar jag mej ur denna situation över huvud taget? Ett hem blir tömt på semestern. En pensionär misshandlas och blir av med sina besparingar. Barn far illa. Bilar eldas upp. Djur stjäls. Så många tankar som surrar.

- Det är en månad sedan detta hände. Varför gör ni inget?

- Vi har inte tid. Vi har inte nog med resurser.


Mitt förslag gäller larmnumret 112. Ringer en politiker och vill ha hjälp, neka. Skicka ingen hjälp. Blockera deras telefonnummer så de inte kommer fram.

Vill de ha det såhär så varsågoda. Välkomna till verkligheten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards