suzher58

Direktlänk till inlägg 6 september 2017

Sagan om Tuts.

Av Suzanne - 6 september 2017 18:45

Det var på hösten (oktober?) för 5 år sedan. Bästa vännen Ninna tyckte att jag skulle följa med in till stan och äta musselsoppa på Fox&Anchor. Ninnas syster med make och några till skulle vara där. Kvällen gick. När vi varit där i ett par timmar började systerns man berätta om en tjej som körde post ute på landet. Ungefär såhär lät historien:


En av lantbrevbärartjejerna var ute och körde post på landet runtikring Getinge. Hon körde förbi en katt som satt vid vägkanten. Hon tänkte, nej, men det var ju en kattunge. Så hon stannade och backade tillbaka. Kattungen gick in en liten bit i skogen och satte sig där. Så hon gick efter och tog upp denne lille som var genomblöt och kall och gick sedan runt och letade efter mamman eller fler kattungar, men där fanns ingen.


Det blev till att plocka ur post ur en låda, lägga honom där och sätta på värmen på högsta. Delade ut resten av posten, åkte hem och ringde till Kattfotens katthem. Där hade de sedan fått tvångsmata honom för att han skulle överleva. Veterinären hade sagt att han inte hade klarat sig i ett dygn till. Men nu hade han fått komma till ett jourhem uppe på Kärleken. 


Om man tänker sig männen som ska hämta tjuren Ferdinand. - Honom ska vi ha, så var det precis vad jag sa. Honom ska jag ha!!! Gå och ring!!! Det var sent, men - Gå och ring!!! -Ja, ja. Ringer. Fixat.


Någon dag efter åkte Ninna och jag upp till jourhemmet och hälsade på. Två små tjejer satt med honom i famnen och förklarade att de döpt honom till Modig för att han vågat vara själv ute i skogen. Han ville ner och blev nedlyft.  Jag vet att jag tänkte att vad i hela världen är detta. Kattungen gick väldigt sakta mot sin matskål. Ett benrangel.  Huvudet orkade han inte hålla uppe och han hade en förfärligt stor maskmage. Han såg inte ut som en katt.


Jag fick hämta honom när han blivit stabil och de visste att han skulle klara sig. Ett litet knytt som knappt vägde något eller knappt orkade gå. Tror jag bar omkring på honom i en hel månad ända tills han själv hade krafter nog att skutta omkring. Tur att Ninna finns. Tur att vi gick ut och åt musselsoppa just den kvällen och tur att Ninnas svåger också var där. På så sätt fick jag min älskade Tuts.


Ska man inte avla på sin katt så bör man kastrera den. Busk-avel är oansvarigt och inte till glädje för någon. Puss.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards