suzher58

Alla inlägg den 8 september 2017

Av Suzanne - 8 september 2017 04:35

Jag kan inte säga att jag någonsin haft ett modernt hem. Inget rent, slimmat Ikeahem. Jag har inte varit så petig utan bara egentligen velat ha det varmt och ombonat. Efter att katterna flyttat in har möblemanget blivit uppdelat så hälften tillhör dem och hälften tillhör mig. Fast jag kan ju inte lägga mig i något av deras kattbon, klättra upp i ett klösträd eller ligga på fönsterbrädor eller bord. När jag tänker efter så är nog hemmet mer deras än mitt.


Och drömmen att få låsa in sig på toa. Egentid. Om man har en sambo, så ja. Har man katter, så nej. Stänger man dörren så krafsas det så att man kommer av sig. Bara till att öppna. Tuts vill ligga på duschgolvet. Snuppis hoppar upp på handfatet och ska dricka direkt ur kranen. Kisabiten och Tytte ska bara in en runda och bli klappade. Man blir uttittad. Exakt samma rutiner har dom.


Att försöka hålla en katt borta ifrån säng, diskbänk eller köksbord kan man glömma. Att bli fri ifrån katthår någon mer gång i livet kan man glömma. Rollern är ens bästa vän. Alla rollar väl sitt tangentbord, eller? På tal om katthår. Jag blev sugen på att baka bullar för ett tag sedan. Men så tänkte jag att nej det går inte. Spelar ingen roll hur jag skulle ha burit mig åt så hade bullplåten sett ut som om den var full av orakade skurgummsknän. Kaktusbullar.


Blomkrukor och prydnadssaker finns uppe ovanpå bokhyllor eller inte alls. Räven Tuts brukar ligga på vardagsrumsbordet och bliga på mig och peta ner grejjor på golvet, när han är på det humöret. Tallrikar, bestick eller glas. Pennor, värmeljus eller glasögon. Putt. Dunk! - TUTS, VAD GÖR DU!!! Vrooom. Borta. Sedan hittar man honom i ett annat rum. Sitter där och slickar sig och påstår att han suttit där i flera timmar. 

 


De flesta har saker hemma som de är väldigt rädda om som möbler, porslin eller prydnadssaker. Man måste akta, inte riva ner eller spilla. Små barn, uuuhhh. Öh, tog ni med hunden? Fan, där gick farmors gamla linneduk.

Jonas Gardell skrev en bra sak. Har man saker som man alltid är rädd om och att det hindrar en i vardagen så skaffa en katt. Vips, så är alla problem borta.

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards