suzher58

Direktlänk till inlägg 11 september 2017

Husvagnsfiske

Av Suzanne - 11 september 2017 12:47

   

Varför just jag körde deras combi med stor husvagn efter, vet jag inte. Vi hade väl slagit vad. En fiskehelg i Tranemo. Det är min form av mindfulness att sitta och titta på ett flöte medan solen glittrar i vattnet. Fredag eftermiddag.

- Du, det är lång kö efter oss. Ska du inte köra in till kanten?

- Nix. Jag håller hastigheten. Riskerar inte att hamna i diket med hela detta schabraket. De kunde gått på toa hemma. Folk planerar aldrig sin körning.


Så kommer vi fram till Kroksjöns camping, betalar för plats och backar in. Lite snett, men men. Ut med plattorna. Vevar ner benen. Värmer medhavd middag. Äter och kör sedan in till Borås. Där spelar vi bingo i ett par timmar. Det är roligt för det är "antikbingo". Man köper poletter och för varje nummer som ropas upp får man dra för en liten lucka. Får man bingo så trycker man på en ringklocka.

När vi kommer tillbaka till campingen så blir det lite kvällsfika. Sedan tar vi fram en vinare och spelar tärning.


Det brukar bli runt lördag middag innan vi ätit frukost och laddat kaffekorgen. Med full packning går vi och löser fiskekort och så letar vi upp en bra plats. Packar upp stolarna, laddar spöna med bottenmete på räka, och swish så kastar man ut. Det har ju hänt att linan varit för gammal och gått av. Flöte, tyngd och räka försvinner då till annan ort. Det blir att börja om ifrån början. Alltså, 75% av fisketiden går åt till att byta räkor och lösa upp trassel. Sedan landar man i stolen med kaffe och en cigg. Mission accomplished.


Någon sa att jag såg hemskt grå ut på fotot. Obs: vi fiskar. Kroksjön har ingen dresskod och med min goda hörsel hade jag noterat fiskskvaller i vassen. Där sitter vi sedan till solen går ned. Packar ihop, går tillbaka och fixar middag. Sedan blir det tärningsspel igen.


Toadags. Jag går aldrig på toa själv på den campingen. Det är beckskumt och alla sover. Jättetyst. Skyller på att jag hört vargar yla. Jag tror faktiskt att det var en varg jag hörde en annan gång vi var där.


På söndagen var det dags att åka hem igen. När vi packat ihop våra saker, backat till och hängt på husvagnen och klickat låset så är vi rätt nöjda. Det satt nämligen några karlar en bit bort och drack öl och förväntade sig en smärre katastrof. Två kärringar och karlagöra. Det går aldrig. Men det gick visst det.


När vi rullar bort emot utfarten säger jag:

- Fan va gött att det gick bra. Som dom glodde.

- Å, säg inget. Vi är inte hemma än.


En ganska stor håla och en liten men brant backe upp. Tar fart. På halva backen säger det - SKÅÅÅNG - Världens brak därbak. Tvärnitar och håller för öronen. Gör alltid det vid obehagliga situationer.

- VA FAN VAR DET???

- VI TAPPADE HUSVAGNEN!!!

Håller för öronen igen och blundar. Ser för mitt inre hur husvagnen glatt rullar nerför slänten och hamnar i sjön.


Vänder mig åt passagerarsidan till och får se ett stort flin.

- Det är handbroms på den. Säkerhetslinan du vet. Flin.

Jag fick senare veta av kompisens man att det  kunde vara lite lurt när man hakade på kulan. Den kunde vara lös fastän man hade klickat den. Det stod även i Hallandsposten någon dag senare att varg hade setts i trakten.


Så de så.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards