suzher58

Alla inlägg den 15 september 2017

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56

Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full nästa gång jag kommer in dit. Det förökar sig. Snabbt.


Katterna ökade också rätt snabbt i antal i början. Tuts ville ha en kompis. Fel. Jag ville att Tuts skulle ha en kompis. Tuts skulle vara innekatt och jag ville inte att han skulle vara ensam hemma hela dagarna. Så då ökade vi på med Kisabiten. Efter ett tag tyckte Tuts att han kunde få bli inne/ute-katt. Han tyckte att han hade glott färdigt    

ut genom fönstren. Jag känner mitt kvarter nu, sa han, så vi gick med koppel i några dagar och sedan släppte jag honom. Inga problem. Han höll sig hemomkring.


Kisabiten däremot vägrade att gå ut. Han var livrädd för allt och alla. Det var synd om honom. Vi får skaffa en kompis till dig istället, tyckte jag. Jag hade tänkt mig en killkompis men kom hem med en fröken Snuppan istället. Lilla Snuppis. En bedårande liten sak. Det tyckte Kisabiten också. Jag skulle kastrera honom men Tuts blev sjuk så det blev Tuts jag tog med till veterinären istället. Gissa vad? Det blev 6 kattungar. Vad gör man? 


När dessa små knytt var gamla nog flyttade de hemifrån. Allt gick genom Kattfoten. De var väl inte överförtjusta. Jag hade köpt 3 katter av dem och de fick 6 tillbaka. Oplanerade barn blir det lite då och då, även i kattvärlden och de här små liven verkade få bra hem. Jag tjöt som en fontän för varje unge som åkte och köparna var alldeles förskräckta. Jag hade ju fått lära känna deras personligheter så det var knepigt. Nästan lite dragkamp där.


När ungarna flyttat ur boet ville Snuppis bli inne/ute katt. Hon ville följa med Tuts och inte sitta inne med Kisabiten. Det fungerade ju inte att stå där och mota den ene och släppa ut den andre så hon fick haka på Tuts. Och Kisabiten blev kvar inne. Ensam.


Någon ringde. En jourkatt? Akut. Okej. Det går väl bra ett tag. Och så kom lilla frökenTytte hem till oss. Hon var dräktig. Födde en kattunge och jag trodde att resterande kattungar hade fastnat så det blev iväg till djurhospitalet. Det visade sig att hon var väldigt förstoppad. Det hade bara fått plats en unge men hon var ändå rund som en boll. Stackars lilla tös. Hon och bebben fick ligga inne i 3 dygn. Sedan samma procedur. Vänta tills 12 veckor hade gått. Fontän. Dragkamp.

Så lätt det hade varit att behålla allihop. De gör program på tv:n om sådana tanter. Catlady:s. Lätt att trilla dit.


Nu hade jag 4 stycken kvar. Jourkatt. Varit illa behandlad. Lämna tillbaka? Aldrig. Jag köpte henne också. Kisabiten behövde ju sin innekompis. Jovisst. Efter ett tag ville även Tytte följa med de andra ut.???!!!

- Faaan, sa jag till Kisabiten. Det går ju inte att ha det såhär. Ingen vill ju stanna inne hos dig. Nä, nu åker du ut. 


Efter 1,5 år fann sig Kisabiten plötsligt sittandes ute på trappen. Sa till honom att nu får han hänga med de andra i trädgården för det blir inte fler brudar. Kattharem? Glöm det. 


Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards