suzher58

Alla inlägg under juli 2018

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får inte vara ute på nätterna för vi har en räv på besök ibland. Men jag har inte skrivit på länge så det kan jag ju göra. Och messa kompisen att hon får komma dagen efter. Vi skulle på shoppingtur. Här storhandlas det en gång i månaden och bara tanken av att stå i kassan med ett berg och kortet nekas. Huvva. Hade dött på ort och ställe. Messade i alla fall och skickade det givetvis till fel person. Man blir sååå trött.



På tal om trött. Jag skulle rensa skafferiet och insektsspreja. Kände ett spindelnät därinne när jag letade efter något och spindelnät är äckliga och det är de som smider dem också. Eller stickar eller spinner. Något kallas det för. Så ut med allt bröte på köksbord och diskbänk. Det var mycket därinne. Så först dammsuger vi och sedan torkar vi ur. Sist sprejar vi. Man får liksom ta sats när man ska spreja för man ska ju inte andas in det. Flera djupa andetag samtidigt som man skakar flaskan. Å det var fasligt dålig fjutt på den flaskan, tänkte jag medans syret började ta slut. Vansinnesskaka och spreja igen. Blå i ansiktet. Skitflaska! Drämde igen skafferidörren och tejpade igen så inte spindelbäket skulle ta sig ut.


Så tittar man på röran man orsakat. Vad är det i den påsen? Äh, jag har ju inte glasögonen på mig. Och de finns.....någonstans. Svårt att hitta glasögon när man inte ser. Det ligger alltid läsglas överallt så det blev lite bökigt, men det gick tillslut. De låg inne på toaletten. Nyfikenheten över hemliga påsen måste åtgärdas. Oboj. Ja, det är ju gott. Och insektssprejen, var den verkligen den färgen? UGNSRENT! Fn! Lossa tejpen runt listerna, skaka rätt sprejflaska och hålla andan igen. Bättre fjutt denna gången. Sedan fick man ju torka ur ordentligt en gång till med plasthandskar på. Lite extrajobb men men, ingen spindel lär ha överlevt den duschsessionen.


Det luktar inte gott i skafferiet. Kanske en doftgran skulle göra susen. Får ta det på rätt datum med rätt kompis. Som det blir ibland när det inte blev som det skulle. 

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards