suzher58

Direktlänk till inlägg 1 september 2017

Vart tog vägen vägen?

Av Suzanne - 1 september 2017 15:56

Vi skulle till Hjo och hälsa på väninnans mor och far som kampade där varje sommar. Det var husvagn och hela köret. Personligen gillar jag hotell men husvagn går också bra när det är med nära vänner. En natt gick och jag skulle göra en avstickare till Skara. Systerdotterns barn skulle döpas och jag ville dit en sväng för att lämna en doppresent. Hjo -> presentköp i Skövde -> Skara -> 30 min. 


Jag körde vid 14-snåret.

- Åk upp till rondellen och ta höger mot Skövde så är du där på en halvtimme.  Jag åkte upp till en rondell som inte var där. Höger? Vänster? Tar höger. Ska ju inte längre uppåt landet och rondellen är väl här någonstans. Om inte annat så är det är alltid fler vägar som leder till Rom. Och jag körde och körde och körde. Ingen rondell, ingen avtagsväg. Till slut hamnade jag i Jönköping. Där hade jag kört förr och därifrån hittade jag till Skövde. 17:50 parkerar jag utanför en galleria i Skövde. Galloperade runt som en dåre och hittade en guldsmedsaffär precis innan de stängde.


Glad i hågen, och med bara en kvart kvar till Skara, gick jag ut till bilen. Trodde jag. Den var borta. Ringde till Skara och sa att jag kommer strax.

Ingen bil. Kvällssol och varm asfalt på det och ingen vind och ingen bil och törstig. Jag gick upp och ner, fram och tillbaka. Man kan ju inte ringa till polisen och be om hjälp. Hej, jag hittar inte en combi med mussepigg-skydd på bakrutorna. De skulle fråga om regnummer och bilsort men det visste jag inte. Bara att den var blå.


Halv tio på kvällen ringer jag till Skara och säger att jag inte hittar bilen.

- Vad sa du? Detta var ju lite knepigt att förklara så det hoppade jag över.

- Bilen är borta. Jag hittar den inte. 

Så dottern skulle komma till Skövde och hjälpa mig leta. 

- Vi ses vid stationen.


På vägen till stationen hittade jag bilen. Lycka. Mussepiggskydd. Stressad som jag hade varit sedan rondellen, x antal timmar tidigare, så tänkte jag inte klart. Givetvis fanns det mer än en utgång ifrån gallerian. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzanne - 21 december 2018 20:34

Man vaknar med ett ryck av en katts ulkningar. Var, var, var är du??? Jomen. Kisabiten satt på skrivbordet gömd bakom ryggstödet på datorstolen.  - INTE PÅ JULKLAPPARNA!!! Där låg en liten hög som inte var färdiginslagna. Men Kisabiten var färdigsp...

Av Suzanne - 17 juli 2018 00:59

Sitter framför datorn och ska betala mina räkningar. Det finns inga pengar på kontot. Varför inte då??? Det är fel datum förstås. Vad annars, slugotto. Vad gör vi då tills Tuts och Tytte behagar komma in? Kattklockan förblir tyst. Slöhögar. De får in...

Av Suzanne - 16 september 2017 06:35

Gud vad jag älskar internet. Har hållt på i timmar. Hade jag kunnat hade jag slitit det i bitar och ätit upp det. Jag har inte lyckats få ner ett enda ordbehandlingsprogram. Tycker att ett gammalt office sedan år 2000 kunde vara gratis. Där är ett. N...

Av Suzanne - 15 september 2017 05:56


Det finns ingen som drar fram så mycket disk som jag gör. Jag försöker intala mig själv att det bara är min disk, fast det lutar lite åt att mina husgobblins varit framme. Och i tvättkorgen. Det räcker att jag går ut ifrån toan så är tvättkorgen full...

Av Suzanne - 14 september 2017 03:17


Jag cyklar runt kvarteret i världens 90 när jag ska hem till väninnan som bor 100 meter bort. Varför? Går jag så hänger katterna på. Ju längre jag går ifrån huset ju högre jamar de. Det har hänt att jag varit hemma hos henne och kikat på film. Plötsl...

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards