suzher58

Alla inlägg den 25 augusti 2017

Av Suzanne - 25 augusti 2017 18:02

Jag handlar djurfoder på nätet. Över 499kr blir det gratis hemkörning. Man kan följa en länk och spåra paketet. Försändelsen sker i 4 etapper. Vid 3e etappen kan man bestämma en tid som passar för utkörning. Den tiden bokade jag igår kväll. Vill ha det utkört på måndag förmiddag.


Så kommer ett mail att: Vi kan inte köra ut på önskad tid eller dag. Ente dä? Så ska det skickas till mitt ombud istället. Vem på Hemköp vill köra hem ett 30kg tungt paket som då ska vara gratis levererat hem?

Jag har bråkat med dem så många gånger med just paketutlämningar.


Förra gången jag beställde blev det 1 kolli. Jag fick 2 kollin hemlevererat. Det stod samma adressID på bägge paketen. Paket nr 2 innehöll ett gäng hantlar. Mina katter tränar inte. Inte vad jag vet. Ringde snabbt till lastbilen. 

- Nej, vi hinner inte komma tillbaka nu. Du får kontakta vad det nu var för ställe. Ingen fan kan sitta i telefonkö i 45 minuter. Jag mejlade dem.Tänkte i mitt stilla sinne att jag kommer att få åka och lämna in detta själv.


Paketet vägde som hantlar väger, dvs bly. Cykelkorgen är uteslutet. Bussen - tror inte det.


Jag tittar utanpå lådan och hittar ett företagsnamn. Letar upp dem på nätet och mejlar. Har ni någon som .... Svar nej, men kontakta CDON. Vi har ett samarbete men de vill inte att vi lägger oss i deras leveranser. Mejlar dem. Inget försvunnet paket med hantlar där heller.


Men så kommer ett mejl igen ifrån första företaget. 

- Jo, vi har en XXXX ifrån Halmstad som inte fått sin beställning. Googlar namn o telefonnummer.

Sms:ar. Hej. Saknar du en beställning ifrån detta företaget? Detta var i maj. 

- Ja, jag beställde och betalade men fick inget. Jag gjorde detta innan jul.

- Hämtar du? Det gjorde han. Och han fick minsann signera pappret. 

Sedan skrev jag till alla 3 instanserna att paket med hantlar är levererat till rätt mottagare. Ärendet avslutat.


Nu sitter jag alltså här igen. Hade väntat mig ett samtal med orden: Vi står här utanför. Jag vet att de inte vill bära upp. Bra,brukar jag säga. Välkommen upp. På 3 år har bara 1 av buden använt säckakärran och jag beställer snudd på varje månad. Inte min rygg. Inte min säckakärra. Jag har fri hemkörning.


Nu ska det som sagt bråkas igen. Och jag som får syrebrist vid stress. Blev så störd denna gången att jag försökte trycka in telefonladdaren i mina läsglasögon.


t

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt i livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards